HTML

Bohém napok

még párolog az űrhajóm, kint az esti kertben... nem lesz itt semmi különös... csak a szokásos agymenéseim

Critical Mass

CriticalMass 2008.04.20.

Címkék

Címkefelhő

rb: szuflé

2007.10.24. 21:10

Vagy inkább elmesélem nektek a csokoládészuflém receptjét (épp most teszteltem... szerintem ne hagyjátok ki)

6 dkg étcsokoládé
4 dkg vaj
1 tojás
1 evőkanál liszt
1 evőkanál porcukor
1/2 rum
1 csipet chili

1. Olvaszd fel gőz felett a csokoládét a vajon... majd a végén add hozzá a rumot (és ha nagyon ínyenc vagy, akkor a chilit is) (ne főzd!)...
2. A felvert tojáshoz keverd hozzá a lisztet és a porcukrot...
3. Az olvasztott csokoládéhoz add hozzá ezt a keveréket, és óvatosan keverd el...
4. majd ezt az egészet öntsd egy rendkívül vékony falú, (direkt szuflésütéshez való) kb. 15 cm átmérőjű, kivajazott sütőedénybe (én jénaiban szoktam).
5. Nagyon forró sütőben kell sütni, pontosan 7 percig(!) (ami egyébként azért szuper, mert ez pont annyi idő, amíg eltakarítod és elmosogatod a kupit, amit eddig csináltál)

Ha jól dolgoztál, akkor mikor tányérra borítod és ketté vágod, a folyósan maradt közepe kifolyik.

Én hideg mentaszósszal szoktam tálalni, ami nem más mint egy híg besamel mártás apróra vágott friss mentalevéllel, kevés cukorral és pár csepp citromlével főzve.

Szólj hozzá!

Címkék: gasztro

A bejegyzés trackback címe:

https://danaidak.blog.hu/api/trackback/id/tr76248602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása